HOME

CONTACT

VACATURES

PERSONENWAGENS

ELEKTRISCHE WAGENS

BEDRIJFSWAGENS/FLEET

NIEUWS

STOCKDEALS

ONDERHOUD

VESTIGINGEN

      *** Uitrol netwerk publieke laadpalen *** Première NEW i30 *** Nieuwe Hyundai i10 gelanceerd ***

> Veilig en betrouwbaar: 5 sterren van Euro NCAP voor nieuwe Hyundai Ioniq.

Zondag, 4 december 2016

De splinternieuwe IONIQ van Hyundai Motor kreeg als veiligheidsscore het maximum van 5 sterren toebedeeld door de onafhankelijke organisatie voor voertuigbeoordeling Euro NCAP. In de test scoorde de IONIQ hoge cijfers in de vier categorieën: bescherming van volwassenen in de auto, bescherming van kinderen in de auto, bescherming van voetgangers en Safety Assist. Een bewijs dat dit een van de veiligste auto’s in zijn segment is.

 

De IONIQ biedt op alle versies standaard een lange lijst van actieveveiligheidssystemen aan, zoals Autonomous Emergency Braking met voetgangerdetectie, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist en Smart Cruise Control. Met de IONIQ brengt Hyundai Motor elektrische mobiliteit binnen ieders bereik, want dit is wereldwijd de eerste wagen die klanten de keuze geeft uit drie elektrisch aangedreven modellen: hybride, elektrisch en plug-in hybride.

 

“De veiligheidsscore van 5 sterren die de IONIQ van Euro NCAP krijgt, onderstreept de troeven die Hyundai Motor uitspeelt in zijn streven om deze technologie voor iedereen toegankelijk te maken”, aldus Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer van Hyundai Motor Europe. “De modernste actieveveiligheidssystemen zijn standaard in alle versies geïntegreerd, waardoor de IONIQ een van de veiligste wagens in zijn segment is en voor klanten een veilige, betaalbare keuze op het vlak van e-mobiliteit.”

Superieure actieve veiligheid zit standaard in de IONIQ

 

Euro NCAP heeft de standaarduitrusting Autonomous Emergency Braking (AEB) van de IONIQ getest met een goed globaal resultaat. Dit systeem waarschuwt bestuurders voor noodsituaties en remt indien nodig autonoom af. AEB werkt met radar- en camerasensoren vooraan om in drie fasen in te grijpen. Eerst waarschuwt het de bestuurder met een licht- en geluidssignaal, om de wagen vervolgens af te remmen met een kracht aangepast aan het risico op een aanrijding. Tot slot levert het de maximale remdruk net voor het verwachte botsmoment. Wanneer het systeem een voertuig of voetganger voor de wagen detecteert en de wagen 8 km/u of sneller rijdt, wordt het systeem geactiveerd en voorkomt het een aanrijding of minimaliseert het de schade indien een botsing onvermijdelijk is.

 

In de standaard veiligheidsuitrusting van de IONIQ zit ook Lane Keeping Assist met Lane Departure Warning. Dankzij dit systeem krijgt de bestuurder een waarschuwing te zien en te horen als de wagen de wegmarkeringen overschrijdt zonder dat de richtingaanwijzer wordt gebruikt, en wordt het stuurwiel zachtjes gecorrigeerd om de bestuurder terug naar een veilige positie te brengen. Het systeem werd grondig door Euro NCAP onderzocht en slaagde met glans voor alle tests.

 

Ook de Smart Cruise Control, die standaard in iedere IONIQ voorzien is, heeft bijgedragen tot de veiligheidsscore van 5 sterren. Dit systeem houdt een constante snelheid en afstand aan ten opzichte van de voorligger door automatisch te versnellen of af te remmen. In de IONIQ Electric is de Advanced Smart Cruise Control beschikbaar, die ook een stop-and-go-functie ondersteunt.

 

Naast de door Euro NCAP geteste technologieën biedt de IONIQ ook Blind Spot Detection en Rear Cross Traffic Alert aan. Deze systemen maken de bestuurder attent op andere voertuigen, voetgangers of voorwerpen die tot een ongeval zouden kunnen leiden indien ze niet opgemerkt worden terwijl de wagen in beweging is – een zoveelste veiligheidsmaatregel van de IONIQ.

 

Passieve veiligheid als aanvulling op de indrukwekkende Euro NCAP-resultaten

 

Op het vlak van passieve veiligheid dankt het hele IONIQ-gamma zijn lichte en toch stijve koetswerk aan de geavanceerde ontwerp- en productiemethodes en uitgekiende materiaalkeuze. Met 53% geavanceerd hogesterktestaal getuigt het chassis van een superieure stijfheid voor een responsief rijgedrag en verzekert het de inzittenden een maximale bescherming bij ongevallen dankzij een hoog schokabsorptievermogen en minimale vervorming. Structuurverstevigingen, aangevuld met een bijzonder stevige, vezelversterkte achterbumper, maken het hele IONIQ-gamma robuust en duurzaam. Het IONIQ-interieur telt in totaal zeven airbags, waaronder een knieairbag voor de bestuurder – nog een factor die bepalend was voor het positieve Euro NCAP-testresultaat.

> Hyundai wordt sponsor van KAS Eupen-elftal

Maandag, 19 september 2016

Hyundai Belgium tekent sponsorovereenkomst met Eupen. Het logo van het merk zal zichtbaar zijn op de shirts van de A-ploeg en in het thuisstadion.

 

Met dit partnership wordt Hyundai één van de belangrijkste sponsors van KAS Eupen. Het Hyundai-logo zal dan ook op de shirts van het eerste elftal prijken.

 

Ook in en rond het thuisstadion zal Hyundai duidelijk zichtbaar zijn en vanzelfsprekend zullen medewerkers en verschillende spelers met een Hyundai gaan rijden. Hyundai levert dan ook meer dan 40 wagens aan de club, de spelers en het bestuur.

 

Olivier Sermeus, Managing Director van Hyundai Belux, vindt deze samenwerking een logische stap; “Hyundai is al geruime tijd main-partner van het FIFA WK en EK, en dat zal nog enige tijd het geval zijn. Het is dan ook vanzelfsprekend dat we onze naam verbinden aan een eersteklasseclub in de Belgische competitie. Ik ben ervan overtuigd dat KAS Eupen, net als Hyundai overigens, heel veel potentieel heeft en we hebben als nieuwe partner dan ook het volste vertrouwen in de sportieve resultaten van de club. KAS Eupen is een echte ‘challenger’ die hogerop wil. Die filosofie deelt de club met Hyundai.”

 

Christophe Henkel, Algemeen Directeur bij KAS Eupen is eveneens heel tevreden met het nieuwe partnership: “Wij zijn heel erg blij met deze overeenkomst met Hyundai Belux. Het is voor ons in de eerste plaats een blijk van vertrouwen in onze club en in het groeipotentieel dat Eupen uitstraalt. Dit is een hele mooie deal, waar beide partijen alleen maar beter kunnen van worden. Onze verhalen lopen overigens parallel. Hyundai is aan een enorme opmars bezig en wij zijn dat met Eupen ook van plan. Zoiets kunnen we alleen maar als een win-win situatie bestempelen.”

 

Deze deal is er ook gekomen dankzij de sterke ondersteuning van de lokale Hyundai-verdeler in de Oostkantons. Garage Johnen was eerder al sponsor van de jeugdwerking bij KAS Eupen. Deze nieuwe ondersteuning vanuit het invoerderschap naar het eerste elftal toe, beklemtoont de positieve uitstraling die er reeds was vanuit de samenwerking tussen KAS Eupen en Garage Johnen.

Grootste  Aziatische  merk

 

Het Zuid-Koreaanse merk Hyundai is een wereldspeler van formaat. Het is de 5de grootste autoconstructeur ter wereld en beschikt ook over verschillende Europese fabrieken en researchcentra. Ook op de Belgische markt is de opkomst van het merk de laatste jaren opmerkelijk. De officiële Febiac-cijfers (inschrijvingen van nieuwe wagens) liegen er niet om; Hyundai is al geruime tijd met voorsprong het grootste Aziatische merk op de Belgische markt. Met niet minder dan 16 modellen in het gamma, en nog talrijke productlanceringen in de pijplijn voor de komende 2 à 3 jaar, belooft Hyundai deze opmars nog verder te zetten.

> Een auto voor iedereen: de nieuwe Hyundai i30 generatie. (+ video)

Woensdag, 7 september 2016

De nieuwe generatie Hyundai i30 heeft een vloeiende, tijdloze vormgeving. En Hyundai introduceert met de nieuwe Hyundai i30 ook een nieuw stijlelement: de Cascade-grille, die kenmerkend wordt voor alle nieuwe modellen. De grille doet denken aan gesmolten staal dat omlaag stroomt, met verchroomde oppervlakken die de zijdemat verchroomde omlijsting van de grille van de standaardversie fraai accentueren. LED-koplampen met drie projectoren flankeren de grille en met de verticale LED-dagrijverlichting heeft de nieuwe generatie Hyundai i30 een krachtige uitstraling.

 

Met de korte overhangen voor en achter en de lange, naar achter smaller wordende en aflopende motorkap heeft de nieuwe Hyundai i30 harmonische proporties en een sportieve uitstraling. De kenmerkende, vrijwel horizontale lijn over de flanken verbindt de koplampen met de driedimensionale LED-achterlichten die vlak onder de achterruit zijn geplaatst en zorgt ook aan de achterzijde voor een tijdloze uitstraling. De achterzijde kenmerkt zich verder door de separaat geplaatste mistlampen. De zwarte dakspoiler verbetert de aerodynamica en geeft de nieuwe Hyundai i30 een luchtweerstandcoëfficiënt van slechts 0,30. Dat is mede te danken aan diverse aanvullende voorzieningen, zoals de zogenoemde Active Air Flap achter de grille en de Air Curtains, die aan weerszijden van de voorbumper de luchtstroom verbeteren en de turbulentie in de wielkasten reduceren.

 

De nieuwe Hyundai i30 is leverbaar met lichtmetalen two-tone tienspaaks velgen van 16 of 17 inch of lichtmetalen of stalen velgen van 15 inch. Er zijn twaalf carrosseriekleuren, waaronder drie parelmoerkleuren (Midnight Blue, Pepper Grey en Phantom Black), zeven metallic kleuren (Pure Brown, Intense Copper, Moon Rock, Burgundy Red, Platinum Silver, Ara Blue en White Sand) en twee standaard lakken (Engine Red en Polar White).

 

Het interieur is strak en ruim. Verchroomde afwerkingslijsten en hoogwaardige materialen benadrukken de verfijnde sfeer. De horizontale indeling van het dashboard is gericht op een intuïtieve bediening. Via de optionele, ‘zwevende’ 8-inch touchscreen zijn alle navigatie-, connectiviteits- en mediafuncties te bedienen zonder dat de bestuurder zijn ogen van de weg hoeft te nemen. Ook via de ergonomische knoppen op het multifunctionele en verwarmbare stuurwiel zijn alle functies intuïtief te bedienen. Climate control en verwarming zijn in te stellen met behulp van de ergonomische draaiknoppen in de middenconsole. De middenarmsteun voorin is verschuifbaar en biedt extra opbergruimte. Er is keuze uit stoffen of lederen bekleding. De voorstoelen zijn in drie stappen te verwarmen en te koelen. De bestuurdersstoel is voorzien van een geheugenfunctie met twee vooraf in te programmeren instellingen.

 

De nieuwe Hyundai i30 is de ruimste auto in zijn klasse, ondanks zijn sportieve vormgeving. Een panoramisch glazen schuif-/kanteldak is optioneel leverbaar voor een nog ruimtelijker gevoel. De bagageruimte meet 395 liter (VDA) en 1.301 liter met de achterbank neergeklapt. De gebruiksmogelijkheden van de bagageruimte zijn uitgebreid dankzij de vloer met twee standen en een skiluik.

 

Hyundai biedt de keus uit twee benzinemotoren en een dieselmotor, alle met turbo. In Nederland zal vooral de driecilinder 1.0 T-GDI met een vermogen van 88 kW (120 pk) en 170 Nm koppel populair zijn, vanwege zijn lage emissie en verbruik. Het brandstofverbruik van deze motor is beperkt door lagere pompverliezen, terwijl de reacties op het gaspedaal snel zijn en er veel trekkracht is bij lage toerentallen. De zesgaats GDI-injector spuit de brandstof in bij een bovengemiddeld hoge inspuitdruk van 200 bar, voor een schone verbranding, een laag verbruik en minimale emissies. Om de motor zo compact mogelijk te houden, is het uitlaatspruitstuk in de cilinderkop geïntegreerd. Daardoor komt de katalysator sneller op bedrijfstemperatuur, wat het praktijkverbruik en de emissies helpt te beperken. De 1.0 T-GDI is leverbaar in combinatie met de handmatig te bedienen zesversnellingsbak.

 

De viercilinder 1.4 T-GDI-motor met 103 kW (140 pk) is geheel nieuw en debuteert in de nieuwe Hyundai i30. Deze 1.353 cm3 turbobenzinemotor is maar liefst 14 kilogram lichter dan zijn voorganger, de 1.4-liter Gamma-motor, en levert een koppel van 242 Nm. De turbo is geïntegreerd in het uitlaatspruitstuk voor een grotere efficiency, een snellere gasrespons en meer trekkracht bij lage toerentallen. De directe brandstofinspuiting zorgt voor een schonere verbranding, meer vermogen en minder brandstofverbruik. De 1.4 T-GDI-motor is leverbaar in combinatie met zowel de handmatig te bedienen zesversnellingsbak als de efficiënte en snelle zeventrapsautomaat met dubbele koppeling (DCT), die de bestuurder de keus biedt uit volledig automatisch of handmatig schakelen.

 

De dieseloptie is de viercilinder 1.6 CRDi in drie vermogensvarianten: 70, 81 en 100 kW (95, 110 en 136 pk). Het maximumkoppel bedraagt 275 Nm. Beide sterkste versies zijn leverbaar met ofwel de handmatig te bedienen zesversnellingsbak of de zeventraps-DCT.

 

De DCT-transmissie combineert de voordelen van automatische en handmatig te bedienen transmissies. Het brandstofverbruik met de DCT is tot wel 20 procent lager in vergelijking met een conventionele gerobotiseerde zesbak, terwijl de acceleratie tot wel 10 procent sneller is. De DCT bestaat uit twee droge koppelingen en een actuator voor elke koppeling afzonderlijk. Het koppel gaat altijd naar zowel de even als de oneven versnellingen, zodat schakelen nooit voor een onderbreking van de aandrijfkracht zorgt. De actuators worden door elektromotoren aangedreven en uitwendige dempers onderdrukken geluiden en vibraties.

 

De nieuwe Hyundai i30 is in Europa ontwikkeld en op duurzaamheid getest, onder meer op de legendarische en veeleisende Nordschleife van de Nürburgring, in de winterkou in Zweden, in de hitte van Zuid-Spanje en met een aanhanger in de Alpen – allemaal om de auto te laten voldoen aan de hoge eisen van de Europese consument. De ingenieurs hebben daarbij gewerkt aan een natuurlijke besturing, wendbaarheid, optimale wegligging en dynamiek, zonder dat dat ten koste gaat van het comfort en de stabiliteit. Alle versies zijn voorzien van een multilink-achterwielophanging met dubbele onderste draagarmen en sportief afgestemde schokdempers. Voor een nog beter remvermogen is de nieuwe Hyundai i30 voorzien van grotere remschijven voor (nu 288 mm diameter).

 

Ook slimme connectiviteit stond hoog op de prioriteitenlijst bij de ontwikkeling van de nieuwe Hyundai i30. Standaard is het premium audiosysteem met 5-inch LCD-touchscreen, geïntegreerde achteruitrijcamera, Bluetooth-connectiviteit en My Music-functionaliteit. Optioneel is het nieuwe systeem met 8-inchscherm. Dat is geschikt voor zowel Apple CarPlay als Android Auto. Met beide systemen kan de gebruiker zijn mobiele apparaten koppelen. Naadloze connectiviteit stelt de inzittenden in staat online te zijn zonder de aandacht van de weg te laten afleiden. De middenconsole van de nieuwe Hyundai i30 is voorzien van een zogenoemde charge pad, waarmee de mobiele telefoon draadloos is op te laden tijdens de rit. Het nieuwe navigatiesysteem wordt geleverd met een zevenjarig abonnement op TomTom LIVE Services, voor actuele informatie over weer, verkeer, snelheidscontroles en points of interest (POI).

 

De nieuwe Hyundai i30 is tevens voorzien van de nieuwste actieve veiligheidsvoorzieningen om te voldoen aan de hoogste Europese veiligheidsvoorschriften: Autonomous Emergency Braking met Front Collision Warning System (autonoom noodremsysteem met waarschuwing voor frontale botsing), Smart Cruise Control (regelt snelheid en houdt constante snelheid tot voorganger), Blind Spot Detection (waarschuwt bij voertuigen in de dode hoek), Rear Cross Traffic Alert (waarschuwt bij achteruitrijden voor kruisend verkeer achter de auto), Lane Keeping Assist System (waarschuwt de bestuurder als de auto de rijstrook dreigt te verlaten en grijpt zo nodig zelf in), Speed Limit Information Function (geeft op het scherm de geldende snelheidslimiet weer) en High Beam Assist (schakelt automatisch grootlicht in wanneer dat kan en uit wanneer dat noodzakelijk is). Nieuw voor Hyundai is de Driver Attention Alert, waarmee de Hyundai i30 is voorzien van alle beschikbare actieve veiligheidssystemen. Dit systeem waarschuwt de bestuurder wanneer hij tekenen van vermoeidheid toont.

 

De carrosserie is lichter én sterker dankzij de toepassing van geavanceerd extra sterk staal in 53 procent van de carrosseriestructuur. Die is 28 kilogram lichter dan die van zijn voorganger en 22 procent stijver. Daardoor zijn niet alleen de prestaties verbeterd, maar ook de passieve veiligheid van de inzittenden. De passieve veiligheid wordt verder verhoogd met zeven airbags, inclusief een knieairbag voor de bestuurder. Behalve de zeven standaard airbags (twee hoofdairbags, twee zijairbags en twee gordijnairbags voor de eerste en tweede zitrij), biedt de knieairbag de bestuurder extra bescherming in het geval van een zijdelingse aanrijding.

 

De nieuwe generatie Hyundai i30 betreft niet één enkel model, maar een hele lijn modellen die voor elk wat wils bieden. In deze modellijn komt ook de eerste N-versie (N is het sportieve label van Hyundai).

 

Hyundai is zeer toegewijd aan de Europese markt en ontwikkelt zijn modellen met de focus op de eisen van de Europese klant op het gebied van vormgeving, techniek en prestaties. Daarom heeft Hyundai een Europees R&D-centrum ingericht in Rüsselsheim, Duitsland, en een testcentrum aan de Nürburgring in de Duitse Eifel, waar de nieuwe modellen aan uiterst zware tests worden onderworpen. En de derde generatie van de Hyundai i30 wordt geproduceerd in het Tsjechische Nošovice.

En Hyundai’s focus op de Europese klant werpt zijn vruchten af. Het design is de belangrijkste reden van aankoop van de Hyundai i30 van de tweede generatie – waarvan in Europa al ongeveer 400.000 exemplaren zijn verkocht. Vormgeving is sowieso een van de belangrijkste redenen waarop Europeanen een Hyundai kopen. Hyundai is actief in 31 landen in Europa en heeft ongeveer 2.500 verkooppunten. 90 procent van de auto’s die Hyundai in Europa verkoopt zijn ontworpen, ontwikkeld, getest en geproduceerd in Europa, om te voldoen aan de eisen van de Europese consument.

> De nieuwe i10: Meer stijl en geavanceerde technologie voor een nog betere allrounder. (+video)

Woensdag, 31 augustus 2016

De geraffineerde stadswagen van Hyundai Motor, ontworpen, ontwikkeld en gebouwd in Europa, debuteert live op het autosalon van Parijs 2016.

 

Woensdag 31 augustus 2016 — De succesvolle i10 van Hyundai Motor werd opgewaardeerd met een nieuwe, geavanceerde actieve-veiligheidsuitrusting en nieuwe connectiviteitsvoorzieningen afkomstig uit de hogere segmenten. Ook zijn design werd opgefrist met onder meer de nieuwe “Cascading Grille” radiatorrooster.

 

"De nieuwe i10 is een belangrijke auto voor Hyundai Motor Europe en getuigt van een onovertroffen bouwkwaliteit en zorg voor details, met tal van voorzieningen uit de hogere segmenten," aldus Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer van Hyundai Motor Europe. "Een fantastisch totaalpakket met een aanzienlijke meerwaarde: dat is de succesformule die de i10 tot een van de meest verkochte auto's in zijn klasse heeft gemaakt en die hem ook in Europa de nodige populariteit heeft gegeven. Een succesverhaal dat de nieuwe i10 zonder twijfel zal voortzetten.".

 

Geraffineerde designaccenten en een beter rijgedrag

 

De nieuwe i10 onderging tal van stilistische verbeteringen om hem nog aantrekkelijker te maken. Een van de meest opvallende daarvan is de nieuwe “Cascading Grille”. Dat onderscheidt zich door zijn natuurlijke vloeiende lijn en wordt het nieuwe familiegezicht voor alle toekomstige Hyundai-modellen.

 

Vooraan kreeg de nieuwe i10 een hertekende bumper en nieuwe ronde leddagrijlichten aan de randen van het nieuwe radiatorrooster om de voorkant een nog fascinerendere uitstraling te geven. Achteraan is de nieuwe i10 eveneens herkenbaar aan zijn geëvolueerde bumper, inclusief geraffineerde materialen voor de achterlichten, een nieuwe zwarte sierlijst en ronde mistlichten die terugverwijzen naar de nieuwe neus. Hertekende flankstrips met een nieuwe vorm en nieuwe afmetingen maken het frisse profiel van de nieuwe i10 compleet.

 

Binnenin is de nieuwe i10 voortaan verkrijgbaar met een nieuwe, stijlvolle rode stof. Daarnaast kunnen klanten ook kiezen voor een blauw, oranje, beige en zwart interieur, en dat op alle uitvoeringen. Ook introduceert de nieuwe i10 nieuwe 14" stalen en lichtmetalen velgen. Het verbeterde rijgedrag, dat onder meer te danken is aan grotere aanslagrubbers en een gewijzigde stuurverhouding, vervolledigen de toonaangevende techniek van de nieuwe i10.

 

Net als zijn voorganger wordt de nieuwe i10 verkrijgbaar met twee beproefde benzinemotoren (1,0 en 1,25 liter) die de voorwielen aandrijven via een handgeschakelde vijfversnellingsbak (standaard) of een viertrapsautomaat. De BlueDrive™-versie op basis van de 1,0-liter benzinemotor onderging een aantal specifieke ingrepen om het brandstofverbruik te drukken. De nieuwe i10 kan ook af fabriek worden geleverd met een 1,0-liter LPG-motor.

 

Alle goede dingen komen van boven – uitzonderlijke connectiviteit, comfortuitrusting en actieve veiligheid

 

De nieuwe i10 maakt geavanceerde technologie toegankelijk voor een groter publiek dan ooit tevoren. Om in te spelen op de vraag van klanten naar meer connectiviteitsvoorzieningen, meet de nieuwe i10 zich de jongste snufjes aan op dat vlak, die stuk voor stuk werden geïntegreerd in het nieuwe navigatiesysteem met 7"-aanraakscherm. Apple CarPlay en Android Auto garanderen een naadloze integratie, veilige bediening en totale functionaliteit van mobiele telefoons op basis van het besturingssysteem iOS of Android. Om steeds up-to-date te blijven wordt het navigatiesysteem van de nieuwe i10 bovendien geleverd met zeven jaar gratis abonnement op de LIVE-services, die onder meer realtime verkeersinformatie, lokale weerberichten en points of interest weergeven maar ook snelheidscamera's aangeven in landen waar dit toegestaan is. Klanten hoeven zelfs niet te kiezen: de nieuwe i10 is de enige wagen in zijn klasse die Android Auto, Apple CarPlay en de LIVE-services verenigt in een enkel infotainmentsysteem.

 

Op het gebied van veiligheid introduceert de nieuwe i10 twee geavanceerde nieuwigheden om ongevallen actief te vermijden door gebruik te maken van de nieuwe, multifunctionele camera: de botswaarschuwing 'Front Collision Warning System' (FCWS) en de rijstrookwaarschuwing 'Lane Departure Warning System' (LDWS). Met behulp van de camerasensoren vooraan waarschuwt FCWS de bestuurder met visuele en auditieve signalen voor een dreigende aanrijding. De rijstrookwaarschuwing maakt de bestuurder dan weer attent op onveilige bewegingen van de auto bij snelheden vanaf 60 km/u. LDWS laat een alarm weerklinken voor de auto de wegmarkering overschrijdt.

 

Qua comfortuitrusting scoort de nieuwe i10 met de beproefde uitrusting van zijn voorganger: een automatische airconditioning, een verwarmbaar stuurwiel en zetelverwarming vooraan maken hem tot de ideale gezel voor elk weertype en elke activiteit. Het ruime interieur biedt plaats aan maximaal vijf personen en het ongeëvenaarde koffervolume van 252 liter verzekert een royale opbergruimte.

 

Gemaakt in Europa, voor Europa – Het succesverhaal van de i10

 

Sinds hij in 2008 werd gelanceerd, is de i10 een waar succesverhaal gebleken voor Hyundai Motor, met ongeveer 670.000 verkochte exemplaren tot en met juli 2016. Dat maakte hem de voorbije jaren tot een van de meest verkochte auto's in zijn segment.

 

De i10 van de eerste generatie was op zijn eentje goed voor meer dan een half miljoen verkochte exemplaren op zeven jaar tijd (2008-2014). Toen de tweede i10-generatie eind 2013 werd gelanceerd, was hij uitgegroeid tot een echt een Europese auto, ontworpen en ontwikkeld in het Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC) in Rüsselsheim (Duitsland) en gebouwd in de Hyundai-fabriek van Izmit (Turkije).

 

De tweede generatie van de i10, met zijn jonge, moderne design en zijn dynamische rijgedrag, heeft geen enkele moeite om zijn voorganger te evenaren, met meer dan 220.000 verkochte exemplaren op nauwelijks drie jaar tijd. De New i10 debuteert op het autosalon van Parijs begin oktober 2016.

> Hyundai geeft de nieuwe Ioniq scherpe prijs en 3 jaar gratis onderhoud.

Woensdag, 24 augustus 2016

De gloednieuwe Hyundai Ioniq pakt net voor zijn lancering uit met een zeer scherpe prijsstelling, ongeziene garantievoorwaarden en ook nog eens 3 jaar gratis onderhoud.

 

Woensdag 24 augustus 2016 — Hyundai’s jongste ecomodel Ioniq, dat in 3 versies leverbaar wordt (hybride, full electric en plug-in electric) zal vanaf eind september binnen druppelen in de showrooms. In eerste instantie zal de hybridevariant beschikbaar zijn, later dit jaar volgt de Ioniq EV (Electric Vehicle). Vandaag maakt Hyundai Belgium de prijzen bekend van de hybrideversies, de prijzen van de EV en Plug-in volgen later.

 

Super uitgeruste hybride voor 26.899 € incl btw

 

Eerder al besliste de Belgisch-Luxemburgse invoerder om de Ioniq enkel in de twee hoogste uitvoeringsniveaus (Premium en Executive) aan te bieden.

 

Hyundai Belgium wil indruk maken in het segment van eco-wagens en prijst de Ioniq Hybrid meteen zeer scherp. De all-in prijs van de Ioniq Hybrid Premium bedraagt 26.899 € BTW inclusief.

 

In Premium-trim biedt de Ioniq een uiterst complete uitrusting waarbij een bijzondere aandacht is gegaan naar de veiligheidsuitrusting en het gebruikscomfort. Zo is bijvoorbeeld een navigatiesysteem, xenonverlichting en een adaptieve cruise control standaard op elke Ioniq. We geven hieronder een selectie van de belangrijkste uitrustingen:

 

• 6-DCT gerobotiseerde versnellingsbak

• Multimediasysteem met aanraakscherm van 8", navigatie en achteruitrijcamera

• Audiosysteem DAB Infinity met 8 luidsprekers

• Automatische airco met twee zones

• Adaptieve cruise control

• Stuurwiel regelbaar in de hoogte/diepte

• 7 airbags (inclusief knieairbag bestuurder)

• ABS + ESP + HAC

• AEB (Autonomous Emergency Braking)

• Lane Keeping Assist system (LKAS)

• Parkeersensoren voor- en achteraan

• Lichtmetalen velgen 15" (banden 195/65R15)

• Automatische lichten

• Elektrisch regel- en verwarmbare buitenspiegels

• Bestuurdersstoel met regelbare lendensteun

• Passagiersstoel met hoogteregeling

• Achterbank neerklapbaar in 60/40-verhouding

• Centrale armsteun achterin met bekerhouders

• Elektrisch bediende ruiten vooraan met auto up/down

• Elektrisch bediende ruiten achteraan

• Stuurwiel en schakelpook met leder bekleed

• Smart key & Start button

• Snelheidsbegrenzer

• Drive modes (normal, sport & eco)

• Led achterlichtblokken

• Supervision lcd-scherm van 7" (in het instrumentenpaneel)

• Xenonlampen met ledpositielichten

• Elektrisch inklapbare buitenspiegels

• Buitenspiegels met geïntegreerde welkomstverlichting

• Draadloos laadsysteem voor gsm

• Regensensor

• …

 

Aan de Ioniq Hybrid in Executive-uitvoering hangt een prijskaartje van 29.899 € BTW inclusief. Wie hiervoor kiest krijgt bovenop de reeds indrukwekkende standaarduitrusting:

 

• Lichtmetalen velgen 17" (banden 225/45R17)

• Tijdelijk reservewiel

• Verchroomde deurgrepen (buitenzijde)

• Lederen interieur (zwart of beige)

• Elektrisch bediende bestuurdersstoel met geheugen

• Verwarmd stuurwiel

• Verwarmde voorstoelen en achterbank

• Geventileerde voorstoelen

• Metalen pedalen

• Blind Spot Detection (BSD)

• Rear Cross Traffic Alert (RCTA)

 

3 jaar gratis onderhoud, 8 jaar garantie op batterij

 

Elke Ioniq komt ook standaard met het ongeëvenaarde waarborgpakket van 5 jaar met onbeperkte kilometers en 5 jaar wegbijstand, terwijl de batterijen een garantie krijgen van maar liefst 8 jaar of 200.000 km.

 

Om de gemoedsrust van de klant helemaal compleet te maken zal elke Hyundai Ioniq (zowel hybride, EV als Plug-in) ook 3 jaar gratis onderhoud krijgen (max 45.000 km) bij een erkend Hyundai servicepunt. De Ioniq Hybrid moet minstens 1 keer per jaar naar de workshop voor een onderhoud en daarvoor betaalt de klant de eerste 3 jaar niets. Overigens zullen alle Hyundai-dealers in de Belux de Ioniq Hybrid mogen servicen.

 

79 gr CO2: interessant voor fleet- én particuliere klant

 

De combinatie van de interessante prijszetting, het fiscaalvriendelijke karakter van het model en het gratis onderhoud maakt van de Ioniq een aanbod dat zowel voor particuliere klanten als professionele rijders niet te versmaden is.

 

Onder de kap van de Ioniq Hybrid zit een nieuwe 1.6 GDi motor met directe inspuiting die samen met de elektromotor een gecombineerd vermogen biedt van 141 pk. Een zestraps gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling is standaard en staat garant voor het nodige rijplezier. De Ioniq Hybrid verbruikt gemiddeld slechts 3,4 l benzine per 100 km, goed voor een CO2 uitstoot van 79g.

 

De gunstige eco-waarden van de Ioniq Hybrid maken ‘m interessant voor zowel particuliere als fleetklanten (laag VAA: voordeel alle aard). Ook op fiscaal vlak scoort het model zeer goed met onderstaande tarieven:

 

- BIV Vlaanderen: 42.91 €

- Rijtaks Vlaanderen: 198.43 €

> Voor en door Europa ontwikkelde New Generation i30 in de startblokken. (video)

Woensdag, 10 augustus 2016

De New Generation i30 wordt een auto voor iedereen. Het model werd ontwikkeld en getest in Europa met bijzondere aandacht voor rijdynamiek.

 

 

Hyundai geeft vandaag de eerste beelden vrij van de New Generation i30 die op 7 september in wereldpremière onthuld zal worden, nog voor zijn debuut op het autosalon van Parijs.

 

Peter Schreyer, President en Chief Design Officer van Hyundai Motor Group, verklaarde: "De New Generation i30 is een auto voor iedereen. Voor het ontwerp van de nieuwe generatie Hyundai i30 hebben we ons gericht op een breed scala van verschillende mensen. Het ontwerp is een evolutie van Hyundai’s ontwerptaal met natuurlijke, vloeiende lijnen, verfijnde oppervlakken en een expressief koetswerk om een tijdloze uitstraling te creëren. Met de nieuwe i30 introduceren we ook ons verder ontwikkeld radiatorrooster “Cascading grille”.

 

Ontworpen, ontwikkeld en getest in Europa, belichaamt de nieuwe generatie i30 de kern van het merk binnen het Europese modellenaanbod.

 

Terwijl het gedrag en de interesses van mensen in toenemende mate evolueert in de richting van technologiegedreven oplossingen, individualiteit en flexibiliteit, neemt Hyundai samen met haar klanten een volgende stap in een boeiende reis. De nieuwe i30 biedt premium waarde, efficiënte en dynamische aandrijflijnen, Europees rijplezier, superieure veiligheid en een slimme connectiviteit volgens de behoeften van de Europese klanten.

 

De New Generation Hyundai i30 zal worden onthuld op woensdag 7 september.

> Onze nationale ploeg: beleef het samen met hoofdsponsor Hyundai vanuit het EK dorp.

Dinsdag, 7 juni 2016

Als hoofdsponsor van het EK voetbal wil Hyundai graag iets doen voor de duizenden fans van ons nationaal elftal. In niet minder dan 12 Hyundai fanparks kan er naar hartelust gesupporterd worden.

 

Voor Hyundai Belgium zijn de fans de echte sterren van het EK. Om onze jongens aan te moedigen zal het merk maar liefst 12 fanparks in 11 verschillende steden ondersteunen. In deze fanparks zullen de voetbalfans samen voor het grote scherm kunnen meeleven met de prestaties van de Rode Duivels.

 

In Brugge zal het fandorp opgetrokken worden op 't Zand. Check de website www.ekdorpbrugge.com voor meer info.

> Topdesigner SangYup Lee: Hyundai lijft tweede Benley designer in.

Dinsdag, 17 mei 2016

Dat Hyundai al een tijdje rijp was voor een eigen luxemerk was al langer duidelijk onder het eigen kliënteel. Een nieuw merk lanceren, want daar gaat het uiteindelijk toch over, vergt echter de nodige juiste mensen op de juiste plaatsen.

Eerder werd reeds bekend dat de grote designer Luc Donckerwolke naar Genesis kwam, alsook Manfred Fitzgerald, bekend van zijn werk bij Lamborghini.

Sinds kort komt daar nu de naam van SangYup Lee bij.

 

Vanaf juni zal SangYup Lee Vice President of Styling worden bij Hyundai. Naast Hyundai zal SangYup Lee ook als rechterhand optreden naast Luc Donckerwolke bij Genesis.

De Koreaan heeft zijn sporen reeds verdiend bij Volkswagen, Audi, Porsche en Lamborghini, en sinds 2012 was hij ‘Head of Exterior and Advanced Design’ bij Bentley Motors Limited.

 

Maar zijn bekendste wapenfeit was zonder twijfel de de Camaro Concept, die de iconische Bumblebee vertolkte in de film ‘Transformers’.

 

Met SangYup Lee heeft Hyundai nog maar eens een wereldbefaamde ontwerper van luxe wagens binnen gehaald. We kijken dan ook met grote verwachtingen uit naar zijn bijdrage voor de komende modellen van zowel Hyundai als Genesis.

> New Grand Santa Fe: doorgedreven upgrade voor Hyundai SUV-vlaggenschip.

Vrijdag, 13 mei 2016

Naast de i20 Active, de Tucson, de ix35 Fuel Cell en de Santa Fe, is de nieuwe Grand Santa Fe het onvolprezen vlaggenschip in de indrukwekkende SUV line-up van het Zuid-Koreaanse merk. Het model krijgt nu een doorgedreven facelift, waarbij vooral de klemtoon ligt op nieuwe designkenmerken en een verbeterde veiligheidsuitrusting.

 

STIJLVOL DESIGN

 

De Hyundai-designers hebben gezorgd voor een frisse, dynamische en solide look met opvallende kenmerken. Het grondig vernieuwde front krijgt een meer prominent hexagonaal radiatorrooster en hertekende (verticale) LED dagrijverlichting geïnspireerd op recente modellen (zoals Ioniq). Achteraan zien we een hertekende achterpartij met nieuwe lichtblokken en dito bumpers met geïntegreerde dubbele uitlaat. Zowel voor- als achteraan onderscheidt de nieuwe Grand Santa Fe zich qua look duidelijk van de gewone Santa Fe.

 

Het koetswerk van de Grand Santa Fe is 20,5 cm langer dan dat van zijn kleinere broer, de Santa Fe en ook de wielbasis groeide met 100 mm, wat het plaatsaanbod en comfort binnenin ten goede komt.

 

Op het vlak van design zijn de veranderingen binnenin eerder beperkt. De Grand Santa Fe blijft natuurlijk zweren bij hoogwaardige materialen en een luxueuze afwerking. Wat wel meteen opvalt is het nieuwe multimediasysteem met groter aanraakscherm. De Grand Santa Fe krijgt standaard GPS met (7 jaar gratis) Tom Tom Live services, premium surround QuantumLogic Surround en 10 speakers goed voor 630 watt aan concertkwaliteit.

200 PK EN HOOGWAARDIGE BESCHERMING

 

In tegenstelling tot de gewone Santa Fe, zal de Grand Santa Fe in de Belux leverbaar zijn in slechts 1 combinatie met onder de kap een licht verbeterde 2,2-liter Euro 6 dieselmotor die voortaan 200 pk levert en 440 Nm koppel dat integraal beschikbaar is tussen 1.750 en 2.750 opm.. De Grand Santa Fe is ook altijd uitgerust met het intelligente 4WD-systeem en een sequentiële 6-trapsautomaat.

 

Dat betekent dat zaken als leder, een elektrisch panoramisch open dak, 7 zitplaatsen (2 wegklapbare stoeltjes in de koffer), een elektrische intelligente achterklep, bi-xenonverlichting, GPS en verwarmde en geventileerde stoelen standaard zijn.

 

Nieuw voor de Grand Santa Fe is de opmerkelijk uitgebreide veiligheidsuitrusting. Zo krijgt het Hyundai vlaggenschap voortaan een Around View Monitor (camera die 360° rondom de wagen kijkt), Smart Parking Assist (automatische parkeerfunctie), Advanced Smart Cruise Control (radargestuurde snelheidsregelaar met file-assistent), Autonomous Braking met voetgangerdetectie, Rear Cross Traffic allert dat waarschuwt voor aankomend verkeer bij het manoevrereren, Blind Spot Detection (dodehoekwaarschuwing), en tot slot een High Beam Assist dat automatisch de grootlichten bedient indien mogelijk.

 

De nieuwe Grand Santa Fe kan met onmiddellijke ingang besteld worden en kost 56.999 € incl. BTW. De enige opties zijn metaalkleur aan 750 €, anderskleurig leder aan 300 € (zwart leder is standaard) en een Safety Pack (omvat Blind Spot Detection System, adaptieve cruise control, Autonomous Emergency Braking en de Around View Monitor) aan 1.999 €.

 

Vanzelfsprekend genieten klanten ook van het ongeëvenaarde waarborgpakket van 5 jaar totale garantie met onbeperkte kilometers.

> Speciale serie GO! verdedigt onze nationale driekleur op het EK 2016.

Dinsdag, 3 mei 2016

Samen met de eerste lentekriebels komt Hyundai met een zomerse speciale serie die van toepassing is op de i10 stadswagen (altijd vijfdeurs), de polyvalente i20 vijfdeurs en de ruime i30 vijfdeurs en Wagon. De GO! versies vallen meteen op door hun GO-badge op de B-stijl van de wagen.

 

UITRUSTING DIE DE VOETBALFANS VERWENT

Hyundai is één van de weinige hoofdsponsors van de UEFA en van het EK 2016 in het bijzonder. Het merk wou dan ook iets speciaals doen voor de echte fans en verwent hen dan ook met rijkelijk uitgeruste GO!-modellen. Zo krijgt elke GO! speciale serie (ongeacht i10, i20 of i30) standaard een royale uitrusting. Een greep uit de lange lijst:

 

• Donker getinte ruiten

• Airconditioning (automatisch met 2 zones op de i30 GO!)

• Elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels

• 4 elektrische ramen

• Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

• Cruise controle

• Met leder overtrokken stuurwiel

• Radio met Bluetooth-telefoon en USB voorziening

• Lichtmetalen velgen (niet op i10)

• Mistlichten met LED dagrijverlichting

• ...

 

De GO! speciale edities krijgen ook eigen interieuraccenten en/of specifieke bekleding van het meubilair. Zo zijn er bijvoorbeeld blauwe accenten voor de i20 GO! en een blauw gestikt i30-logo in de hoofdsteunen van de i30 GO!. Dat maakt hen de ideale keuze voor die klanten individualiteit belangrijk vinden.

 

TAL VAN COMBINATIES MOGELIJK, 5 JAAR GEMOEDSRUST STANDAARD

Zowel de i10 GO!, de i20 GO! als de i30 GO! zijn verkrijgbaar in verschillende configuraties en versnellingsbakken. Zo behoren een 7-DCT versnellingsbak tot de mogelijkheden, en is de i20 en i30 GO! naar keuze verkrijgbaar met zowel benzine- als dieselmotoren. Een gedetailleerd overzicht van alle mogelijke combinaties en prijzen vind je in het overzicht hier.

Uiteraard genieten ook alle GO! speciale edities van het ongeëvenaarde Hyundai waarborgpakket van 5 jaar volledige garantie met onbeperkte kilometers en een jaarlijkse gezondheidsinspectie.

> De passie en kracht van Hyundai in twee minuten.

Zondag, 28 februari 2016

> Hyundai lanceert Tucson met 1.7 CRDi van 141 pk en 7-DCT.

Zondag, 14 februari 2016

Op het voorbije salon van Brussel is nog maar eens gebleken hoe populair de nieuwe Tucson van Hyundai is bij het SUV-minnend publiek. Bijna 40% van de klanten tekenden in de maand januari een bestelbon voor een Tucson. Ook de interesse voor de automatische versnellingsbakken zit in de lift, en dus komt deze nieuwe versie als geroepen.

 

STANDAARD ISG, 129g CO2

 

Tot voor kort moesten liefhebbers van koppelingsvrij rijden zich toespitsen op de 1.6 turbo benzineversies, of de tweeliter diesels. Vandaag lanceert Hyundai een nieuwe versie met het gekende 1.7 CRDi-blok. Niet met 115pk en manuele versnellingsbak, maar deze keer met 141pk en de moderne 7-DCT-bak. Deze combinatie was eerder al voorgesteld in de vernieuwde i40.

 

De DCT-automaat met dubbele koppeling en 7 verhoudingen garandeert snelle overgangen en gunstige CO2-waarden. Ondanks het extra vermogen tegenover de manuele 1.7 CRDi (van 115pk voor de manuele, naar 141pk voor de 7-DCT), blijft het meerverbruik heel erg beperkt.

 

Dankzij het standaard ISG start/stop-systeem kan de nieuwe Tucson 1.7 CRDi 7-DCT uitpakken met een bijzonder gunstig CO2-cijfer van 129g.

Het gemiddeld verbruik bedraagt dan ook slechts 4,9 liter per 100km (tegenover 4,6 voor de manuele 1.7 met 115pk). Naar verwachting zal deze nieuwe versie dan ook goed scoren bij het fleetpubliek.

 

Ook de prestaties gaan erop vooruit: het koppel stijgt met 60 Nm tot 340 Nm en de nieuwe variant versnelt in 11,5 sec naar 100 km/u (13,7 sec voor de 1.7 CRDi 115pk). Dat is zelfs sneller dan de 2.0 CRDi 136 pk met klassieke zestrapsautomaat. Die laatste blijft overigens in het gamma omdat deze altijd als 4WD wordt geleverd. De nieuwe 1.7 CRDi 7-DCT is altijd 2WD. Ook dat is logisch, want ongeveer 4 op de 5 klanten verkiest een voorwielaangedreven Tucson, en die konden tot vandaag niet kiezen voor een automaat.

 

BEPERKTE MEERPRIJS, NIEUWE EXECUTIVE-VARIANT VOOR DE 1.7

 

De nieuwe Tucson 1.7 CRDi 141pk 7-DCT is enkel leverbaar in twee van de drie gekende uitrustingsniveaus. De basisversie Style werd niet weerhouden, wel kan de klant kiezen voor de rijkelijk uitgeruste Premium en Executive versies. De meerprijs voor de extra pk’s, betere prestaties en de moderne 7-DCT versnellingsbak bleef beperkt tot 2.500 €. De 1.7 CRDi 115pk is overigens niet als Executive top-uitvoering leverbaar, dus ook dat is een primeur voor deze nieuwe combinatie.

 

Vanzelfsprekend mikt Hyundai met deze jongste telg zowel op een steeds groeiend fleetpubliek (zeker dankzij de combinatie 2WD, lage CO2 en automaat), als op de particuliere klant. Beide zullen ze zeker het gekende en meest uitvoerige waarborgpakket in de markt, appreciëren. Daarmee rijdt eenieder 5 jaar zonder zorgen, zonder enige kilometerbeperking.

> Thierry Neuville start nieuwe seizoen met podiumplaats.

Vrijdag, 12 februari 2016

Dankzij een samenwerking met de RTBF zullen we u na elke manche van het WRC een samenvatting bezorgen van de wedstrijd. In een reportage van een kleine 2 minuten bent u helemaal mee.

De echte fans kunnen ook nog het bijkomende interview met Thierry Neuville bekijken. In ieder geval is onze landgenoot super goed gestart en bewijst hij meteen weer zijn talent.

Gegeven het feit dat hij nog maar weinig kilometers achter het stuur van de nieuwe i20 WRC achter de kiezen heeft, durven we alvast uitgaan van een behoorlijke progressie-marge. Fingers crossed...

> Top Gear Magazine maakt reportage over Hyundai in Korea.

Woensdag, 10 februari 2016

Top Gear Magazine, de spin-off van de wereldberoemde TV-show, trok recent naar Korea voor een unieke reportage met de nieuwe Tucson. Het resultaat is een knappe film (en een artikel) die bijna 8 minuten duurt, waarbij de Tucson en Hyundai in het algemeen, knap in beeld worden gebracht.

 

Het is een hele onderneming geweest om Top Gear (uiteindelijk toch het belangrijkste automedium in de UK en zelfs daarbuiten) naar Korea te halen. In de reportage wordt niet alleen de Tucson beoordeeld, maar tegelijk wordt Hyundai ook als fenomeen belicht. De reportagemakers bezoeken daarbij ook de staalfabriek en zelfs de scheepswerf wordt in beeld gebracht. Het resultaat is een knap verhaal…

 

KLIK OP HET 'TOP GEAR' LOGO VOOR HET VOLLEDIGE VERHAAL.

> Coole video zet N-label en Vision GT in de spotlights.

Maandag, 8 februari 2016

Tijdens de voorbije Frankfurt Motor Show heeft Hyundai Motor Company officieel het N-label gelanceerd. De naam was al langer bekend, sinds de voorstelling van het Hyundai World Rally team om precies te zijn. Maar met de officiële kick-off in Frankfurt voor de verzamelde pers, geeft Hyundai het echte startschot van een boeiend verhaal.

 

Neen, in Frankfurt waren nog geen seriemodellen te zien die het N-label dragen. Daarvoor is het nog te vroeg. Maar Hyundai had wel een eerste voorsmaakje van de nieuwe i20 rallywagen die in januari zal debuteren, en ook de waanzinnige Vision GT; een 884 pk sterke Concept Car met brandstofceltechnologie en een design om van te smullen. Vele mensen op de Hyundai-stand droomden al luidop van een Le Mans deelname, maar helaas zullen we de Vision GT enkel zien racen in het bekende Grand Turismo videogame.

 

“N” moet gezien worden als een sportief label zoals OPC bij Opel, of AMG bij Mercedes.

En dat het Hyundai menens is mag blijken uit het feit dat Hyundai niemand minder dan Albert Biermann engageerde om de sportieve modellen van het merk te ontwikkelen. Biermann, voormalig grote baas van de BMW M Motorsportdivisie, werkt nu in Namyang en op de Nürburgring (vandaar trouwens de letter “N”) aan onze toekomstige krachtpatsers. Biermann wegkapen bij BMW M is een statement van jewelste, en de verwachtingen voor ons eerste productiemodel zijn dan ook hoog gespannen. Officieel is daar nog niets over bekend, maar naar alle verwachting zal het de nieuwe generatie i30 zijn die in 2017 een eerste N-versie zal krijgen.

 

Wordt vervolgd, maar in afwachting kan je alvast even de leuke video hieronder bekijken.

> Thierry Neuville stelt het nieuwe Playstation spel WRC5 voor.

Vrijdag, 5 februari 2016

BigBen, de producent van de bekende spellen voor Playstation en Xbox, heeft de vijfde generatie van het populaire WRC-spel gereleased. In WRC5 staat de Hyundai i20 WRC centraal, met aan het (virtuele stuur) onze landgenoot Thierry Neuville.

 

Tijdens een persmoment kwam Thierry het spel zelf voorstellen aan de pers. In een demo slaagde hij er zelfs in Sebastien Ogier te verslaan. Het blijft helaas fictie momenteel, maar misschien zal de nieuwe i20 WRC de kaarten grondig kunnen herschudden voor het volgende seizoen.

Intussen kunnen jullie hieronder de video bekijken van Thierry tijdens de voorstelling van het WRC5 spel.

> Genesis & Luc Donckerwolke. Wat mogen we verwachten na de verrassende aankondigingen van Hyundai?

Woensdag, 3 februari 2016

Gelukkig lezen we ook na kantooruren onze mails, we zouden anders flink geschrokken zijn van het nieuws dat de volgende ochtend op de sites van internationale persagentschappen te lezen is.

 

De Hyundai Motor Group krijgt er dus een nieuw merk bij. Genesis is met onmiddellijke ingang een alleenstaand merk, dat zich richt op de premium segmenten en een exclusieve beleving voor de klanten. Genesis wordt met andere woorden niet enkel een speler in het segment van Lexus (van Toyota), DS (van Citroën) of Infinity (van Nissan), maar ook van BMW, Audi, Mercedes en andere Volvo’s. Meteen kondigde Genesis ook een indrukwekkende line-up aan van niet minder dan 6 modellen tegen 2020. De huidige Hyundai Genesis wordt in gefacelifte versie de Genesis G80, terwijl de grotere Equus zal luisteren naar de naam Genesis G90. Nog vier andere modellen zullen het gamma vervoegen. We mogen er vandaag nog niet veel over vertellen, maar er zitten enkele interessante varianten tussen die ook in Europa best wat opschudding kunnen veroorzaken.

 

Tegelijk met het nieuws over het merk Genesis, had Hyundai nog een andere belangrijke primeur. De geruchten die enkele maanden geleden circuleerden, zijn nu bevestigd; de Belg Luc Donckerwolke wordt vanaf midden volgend jaar de nieuwe grote designbaas van Hyundai. Meer nog, Hyundai richt ook nog een zogenaamde Hyundai Prestige Design Division op, waar Luc Donckerwolke ook de leiding neemt. Zijn baas wordt Peter Schreyer, die er overkoepelend over zal waken dat de designtaal van Hyundai en Kia duidelijk verschillend blijft.

 

Voor Hyundai/Genesis is het in ieder geval een zegen dat een Belg verantwoordelijk wordt voor de toekomstige designs van Hyundai en Genesis.

Luc Donckerwolke is dan ook  een grote naam in de wereld van autodesign. Hij begon zijn carrière bij Peugeot maar maakte pas echt naam toen hij de leiding kreeg over verschillende merken van de Volkswagen groep. Zo tekende hij ondermeer de Seat Ibiza, maar ook verschillende Lamborghini’s en Bentley’s. Enkele maanden geleden verliet hij Bentley en tekende hij voor Hyundai.

> Journalisten erkennen de kwaliteiten van de H350

Maandag, 1 februari 2016

De redactie van het magazine “Van & Business”, de gespecialiseerde bijlage over bestelwagens bij het Fleetmagazine “Link2Fleet”, heeft onze nieuwe H350 uitvoerig getest en goed bevonden. Meer dan goed zelf, de journalist steekt niet onder stoelen of banken dat de H350 beter is dan de referentie(s) in het segment.

Klik hier om de pdf te downloaden.

> Koreaanse universiteit toont project met autonoom rijdende Genesis als taxi.

Woensdag, 20 januari 2016

Studenten van een Koreaanse universiteit hebben een project uitgewerkt rond een autonoom rijdende taxi.

De Genesis die wordt gebruikt, werd daarvoor uitgerust met tal van camera’s en sensoren. Bedoeling is dat de wagens zelfs als autonome taxi zou kunnen fungeren waarbij de klant via een app op zijn smartphone een taxi zou kunnen bestellen. Benieuwd of autonoom rijden echt de toekomst is. Filmpje hieronder.

> Maatschappelijke invloed in Europa steeds groter.

Zondag, 10 januari 2016

Meer dan 155.000 Europeanen werken direct of indirect bij Hyundai – een toename van 20% ten opzichte van 2013. Dat blijkt uit onderzoek van London Economics, een onafhankelijk Europees consultancybureau. Ook op andere vlakken heeft Hyundai zijn maatschappelijk-economische invloed verstevigd.

Het nieuwe rapport van London Economics heet ‘The economic and societal benefits from the presence of Hyundai in Europe’. Het onthult de belangrijke bijdrage van Hyundai aan de Europese economie. Bijvoorbeeld als het gaat om werkgelegenheid: meer dan 155.000 mensen zijn als medewerker in dienst van Hyundai of werken indirect voor het merk als leverancier, in de verkoop of in de distributie.

 

BIJDRAGE AAN ECONOMIE

Daarnaast droeg Hyundai in 2014 voor € 870 miljoen belastingen af aan Europese overheden, een belangrijke bijdrage aan de economie in deze regio. Ook heeft Hyundai zijn banden aangehaald met Europese leveranciers. Van alle goederenaankopen door de Hyundai-fabrieken in Tsjechië en Turkije was 74% afkomstig uit Europa – dat is 2% meer dan in 2013.

 

EUROPEES ONTWERP, EUROPESE PRODUCTIE

Ook het aantal verkochte auto’s nam toe in 2015.In 2015 verkocht Hyundai 458.100 auto’s in Europa: een toename van maar liefst 9,8% ten opzichte van 2014. 90% van deze modellen is bovendien ontworpen, ontwikkeld én geproduceerd in de regio.

> Met deze schoonheid gaan we racen in 2016.

Zaterdag, 9 januari 2016

Dit is hem dan: de gloednieuwe rallyauto Hyundai i20 WRC waarmee Hyundai Motorsport zal deelnemen aan het FIA World Rally Championship (WRC) 2016. Het racemonster maakt in januari 2016 in de Rally van Monte Carlo zijn officiële debuut.

De Hyundai i20 WRC 2016 is gebaseerd op de vijfdeursversie van de nieuwe generatie Hyundai i20 zoals die in de showroom bij de Hyundai-dealer staat. Ten opzichte van de rallyauto Hyundai i20 WRC waarmee Hyundai Motorsport dit jaar reed is er dus veel veranderd.

 

8.000 TESTKILOMETERS

Het afgelopen jaar is uitgebreid getest met de nieuw rallyauto. Inmiddels heeft de Hyundai i20 WRC er ruim 8.000 kilometers opzitten, waarvan de meeste zijn gemaakt door Kevin Abbring. De Nederlander zal ook in 2016 actief zijn als testrijder, maar neemt tevens deel aan enkele WK-rally´s

 

SNELLER DAN VOORGANGER

Dankzij de nog efficiëntere motor – gecombineerd met een optimalere gewichtsverdeling van de auto – en verbeterde aerodynamica is de nieuwe Hyundai i20 WRC sneller dan zijn voorganger. Dat zullen de coureurs Thierry Neuville, Dani Sordo en Hayden Paddon nodig hebben om mee te strijden om de wereldtitel.

> Hart van de IONIQ: evolutie in hybride.

Zaterdag, 9 januari 2016

De Hyundai IONIQ is leverbaar met keuze uit een volledige elektrische aandrijving, een plug-in hybride- of een hybride-aandrijving. Voor het eerst is dat mogelijk in één enkel model. Bij de onthulling in Korea zijn de specificaties van de hybride-versie wereldkundig gemaakt.

 

De 1,6-liter Kappa GDi-benzinemotor met ’s werelds hoogste thermische efficiency (40 procent) is specifiek ontworpen voor de hybride-aandrijving. De motor is goed voor een maximumvermogen van 77,2 kW (105 pk). Samen met de elektromotor bedraagt het systeemvermogen 111,7 kW (152 pk). De elektromotor is goed voor 31,9 kW (43,5 pk), waarbij het maximale koppel direct vanuit stilstand beschikbaar is voor een opvallend pittige respons bij het accelereren. De accelaratie is zelfs nog krachtiger dan die van menige dieselauto.

 

De opvallend hoge thermische efficiency van de benzinemotor is bereikt door de koeling van cilinderkop en blok van elkaar te scheiden. Brandstofinjectoren met zes gaten en een werkdruk van 200 bar verlagen het verbruik en de uitstoot van CO2 nog verder.

 

De lithium-ion-polymeerbatterij heeft uitstekende energie- en laadkarakteristieken. De hoog voltage elektromotor levert daardoor altijd optimaal vermogen en opladen gaat snel. Beide motoren zijn gekoppeld aan een zestraps DCT automatische transmissie met dubbele koppeling. Deze is exclusief voor de hybride-versie. De gehele aandrijflijn van de IONIQ heeft een toonaangevend hoge efficiency van 95,7 procent. In de praktijk vertaalt dat zich in een prompte gasrespons, acceleratiekracht en het soepel wisselen van versnelling.

Contacteer ons.

©                  Alle rechten voorbehouden.